måndag, maj 24, 2010

En seg dag

Morgonpromenad med solsken, fågelsång och rörelse. Fortfarande träningsverk i baksida lår efter fredagens träningspass :)
Har dragit på mig en ful vana att röka vid morgonpromenaden. Bra att jag uppmärksammar mina misstag! Jag har bättre förståelse för min rökning idag än jag haft tidigare. Förut så var det pga lugnande verkan, bättre tänkande, stilla hunger, socialt engagemang, mod, trots, sällskap, osv osv osv. Jag har försökt jobbat med motivation men det funkar mindre bra. Jag får helt enkelt hitta annan lösning. Har sagt att jag ska ta itu med rökstoppet efter sommaren men tänker inte stå på latsidan för det.
Mycket psykologiskt och personligt som få gås igenom. Tack för redan färdiga mentala minuter som jag lätt kan lyssna på när det behövs extra hjälp.

Just nu svårt att hitta andra ord för: Du får inte göra så.
Dottern trotsar och säger: Jag får göra så. (hon tar bort ordet: inte)
Dilemma att hitta på i samma stund exakt vad hon får göra. Knepigt när hjärnan int hänger med ibland och ord inte hittas.

Dagens goda
Skrattat
Lekt och busat
Dagens mentala
Vänt på humöret som att vända blad, arg-glad, skrattande-gråtande

Nu nattis och försöka stilla min iver inför morgondagens möte.

Kram
/Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar