söndag, november 01, 2009

November

så härligt! Snart jul!! :) ok, jag är positiv till vädret men ändå så har jag knappt satt min fot utanför dörren i helgen. Ikväll en runda ner för backen till soptunnorna med dottern o sen städa lite i garaget.
Är lite låg pga morgondagen då jag ej har nått jobb att gå till. Missar igen den sociala biten i livet men får se vad ams har att erbjuda.
Funderar lite på praktik i en annan bransch men känner mig osäker och vilsen som vanligt.

Under veckan ska jag ta det lungt o ska inte stressa upp mig för det som händer. Ska njuta av vardagen och LE åt förändringarna som kommer. Speciellt löven som faller så jag får börja KRATTA :)

Halvfart går bra. Dock lite beslutsångest över vad jag ska äta, kyckling eller fisk som protein. Nå, idag blev det fisk-dag :) Gott!! och så kul att experimentera med alla grönsaker :) hmm kan jag räkna vitkål som både varm och kall grönsak?? *hihi* kylen/frysen full med grönsaker! och det är bara mitt!! synd att inte dottern får i sig något ännu av det goda. Pappa försöker jag smyga lite fint med men han upptäcker det allt för lätt *s*
Jag skulle tagit måtten idag men tar det imorgon istället. Vikt kommer jag ta på tisdag. Då har jag gått på halvfart 2 veckor (tidigare helfart i nästan 7 veckor (-2dar) och så nu halvfart sen den 21a)

3 bra saker jag gjort idag
Kåldolmar med kidneybönor och makrill (supergott! istället för köttfärs)
Kvällspromenad med dottern
Filade fötterna

3 tack
Tack för en skön dag
Tack för lugnet
Tack för den glada känslan jag har i kroppen (allt ordnar sig)

Tankar går till kära D och familj. Mina mamma känslor sörjer och hoppas allt går bättre för er. Dunderhåning till er!

Nu nattinatti
PoK

*do you remember the sweet september and the leaf that fell in november*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar