måndag, november 09, 2009

Sussa?

Nähe, inte här inte. Lillmadammen varit vaken rätt länge idag och hållit låda i sitt rum. Vet inte om hon har för mycket energi eller för övertrött eller om det är något som stör henne i rummet. Vi har sjungit, läst saga, lyssnat på bäbä o killat på näsan o vaggat. I tron att hon somnat lämnar vi rummet (efter ca 20min). Efter 20min i ensamhet så har hon klivit upp och hoppar för glatta livet i sängen och leker med alla saker hon har där. Har låtit henne stöka för sig själv i en halvtimme men hon verkade inte tröttare utav det. Än en gång nynna, vagga, killa på näsan. Hon åmar sig som en ål och vill upp o hoppa i sängen.
Stänger av stereon, säger Natti natti och stoppar om henne och sitter med henne i 10min i mörka rummet. Andetagen blir lite tyngre. Lämnar henne i tron om att hon somnat.
Efter 20 min så hör jag hur hon byter skiva i stereon!! Hon ville lyssna på bamse! *phju*
och hoppa i sängen.

Nå, nu vid halv 11 så somnade hon. Varit vaken sen halv 2!!!
Vid väckning av henne imorgon kommer hon vara såååååå sur! Eget fel och det blir inget NallePhu/Lucky Luke eller Mumin för henne imorgon. Hjälper inte det så är det nya sovrutiner som gäller.

Annars idag: ringt ang jobbcoacher. Fått prata med 3 utav de 5 som jag valt ut. Alla 3 verkade intressanta. Imorgon ringa de sista 2 igen och om de inte svarar då heller så får jag välja 1 utav de första 3.
Har skrivit på en jobb ansökan. Varför ska det vara så svårt??
Rensat i garaget och fyllt bilen inför soptipp imorgon.
Tvättat 1 maskin
Lekt o busat me lilla madammen
Letat jobb på nätet
Fikat och pratat massor med N som kom på besök
Bakat powerbars :) om de blir goda så kommer recept senare
Strax lite mental avslappning

Imorgon: vibratorträning, slänga skräp, ringa coacher, skriva ansökan
*phju* mycket som skall hinnas med på dagarna..

3 bra saker
Fick besök av en god vän
Har inte blivit arg
Skrivit ansökan

3 tack
Tack för den goda räkwoken
Tack för att jag orkat med denna dag
Tack för att jag vågar släppa taget om vissa saker

Stora Blåsiga Kramar
/Mamma trötter

1 kommentar:

  1. Powerbar låter gott!! Om de blev goda så skicka gärna över recpt! :) Kanske blir billigare än Xtrabars?!

    SvaraRadera