torsdag, november 12, 2009

Utrensning!

Japp, pågår utrensning här hemma :) Igår och i förrgår var det garaget. Idag påbörjades förrådet. Ut med allt och in med hyllor. Fick avbryta allt för vi skulle åka o hämta 2 garderober till garaget. Tunga som attans (ont över allt) men snygga och de kommer väl till användning. Fick även med lite hundbajs *s* stanken höll på att kväva mig!!

Ska fortsätta i veckan då allt skall undersökas och sorteras, slänga, ge bort, sälja.
Känns befriande!!
Efter förrådet får jag se om jag tar itu med lilla klädkammaren eller arbetsrummet. hmmm arbetsrummet är det mycket att göra med. Speciellt sortera ut gammal dokumentation och dylikt. Slitsamt!

Angående dottern så har hon ändrat sov vanor. Hon var uppe vid 7 och tände sin nalle lampa och låg och läste. Slumrade säkert till för när vi vuxna vakna vid 8.30 var hon en aning seg. Sen sov hon inte förrän i bilen när vi hämtade garderoberna vid 15.30. Ca 1h. Sen full fart hela kvällen. Somnade gott vid 22.40!!!
Troligen dags för ändrade rutiner här hemma och på dagis. *phju* hon utvecklas så fort!! Jag hinner inte med i svängarna!! :)

På tal om svängar! suttit o kikat på zumba dans på youtube :) shake and shape! verkar jättekul! Ska nog ta o köpa en cd så jag kan zumba här hemma me dottern.

Nu nattis, imorgon; dottern till dagis, förrådet, träna styrka, ringa ams ang coacher o så hemma syslor.

3 bra saker idag
jag har orkat med dagens slit
Jag har inte brusat upp
jag ringde storasyster

3 tack
att jag är positiv
att jag hanterat dotterns signaler
för umgänget med familjen

/Höstligt Sanna
(power barsen blev gott, recept kommer senare =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar