tisdag, februari 23, 2010

Snö!

Denna vita härliga som faller så lätt men ack, du som glömt något får leta förgäves.
Dottern lämnade sin spade i snön o tur att jag kom ihåg på ett ungefär vart hon lagt den. Bara att börja gräva :)
Annars så hade det kommit ca 10cm till inatt och ingen dagis idag då vägen ej blir plogad förrän 11. Och vad gör det? nä inget då jag går hemma o fortfarande *lullar*
Får inte bukt på mig själv just nu. Sover länge, ingen diciplin! ah! ok, jag kanske jobbade för hårt med diciplinen att jag körde slut på mig själv.
Bättring och mer fokus på det jag vill och vart jag ska :)

Dagens händelser,
Takskottning :) märkligt beteende men OJ vad det var snö där. Hade inte trott att det låg ca 40-50cm snö på taket. Det ser vackert ut men, dags o lyssna till nyheterna och inse att även eget hus måste ses över.
Rumpbacke preparering och åkning, aj vad ont i rumpan det gör men Hur Kul som Helst! :)
Har lust att göra en stor panter/lejon på gräsmattan men det kommer ta sån tid och ork att jag inte kommer orka något annat..

Förundrad över att snökaoset har försummat våra arbetslösas chans att få jobba lite extra. Men det kanske ingen tänkt på? Varför inte kalla in de arbetslösa istället för försvaret?
Javisst ja, en arbetslös får inte ta tillfälliga arbeten, eller ha bisysslor som genererar lön för då sänks ersättningen (eller faller helt bort). Puckosystem!

Lagning av snöskyffel! det är ett stort problem att få tag på en snöskyffel dessa dagar. Så, eftersom våran brast mittitu ska jag nu försöka lappa o laga den me silvertejp :) och inför torsdagens snöfall ska vi få låna en från farföräldrarna.

3 positiva saker idag
Tog itu med takskottningen
Insikt att jag kan inte göra allt på en dag
har haft en nöjd dag

3 tack
tack för den goda maten
tack för skratten
tack för upplevelsen att våga

Snöiga men ändå Varma kramar
/Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar