tisdag, september 28, 2010

VAB?

Varför ska jag som heltidsarbetssökande registrera VAB? Jag måste ju ändå gå på alla möten och får inte vara hemma pga att dottern är sjuk. Jag får då ordna barnvakt på egen hand om jag inte då skjussar dottern till dagis i alla fall.
Så onödigt arbete för mig som arbetssökande att ha då mer saker att tänka på när dottern "host host" mamma jag är sjuk (leker). Jag söker arbete även när hon är hemma!
Nu blev det alltså minus i kassan igen för att jag int har meddelat FK att dottern borta från dagis *suck*
Varför jag inte meddelade FK? Hade ingen tanke på sådant. Dottern är inte sjuk så ofta så det finns ingen rutin/vad göra lista när hon väl är det.
Så, alla arbetslösa och 15timmare, kom ihåg att meddela även er FK att ni VABBAR och då får ni faktiskt inte heller gå på möten.. sicken grej! :/

Idag blivit coachad med kosten igen. Jättehärligt att jag skrivit upp i min dagbok vad jag ätit i 3 dagar och så lätt det är att se problemen.
30e november ska jag väga 75kg och inte ett uns mer! :)

Sen lite promenad med hund, dotter, lunch, vila, promenad, plocka äpplen, lätt middag och så iväg på x-klubbmöte.
Så härligt att stiga in i lokalen och bara känna hur adrenalinet pumpar hos gymmarna. Och sen kliva in till gruppmötet och känna lugnet av MT.
Med lättat sinne och nya goda råd inför torsdagens bravader. Då är det nämligen den Stora Intervjuar Dagen! Yey! jag kommer få jobb!!! :D
Sen hem o hämta dottern, iväg till buskompis och fika. JätteMumsig masarinäppelkaka!! :D Unna alltid en god kaka istället för sockerbit i kaffet!

Nu sussa och imorgon studera, öva intervjuteknik, bygga på motivationen och självkännslan.
Jag kommer få jobb! :D
Kram
/Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar