måndag, oktober 11, 2010

Evig väntan

Den som väntar på något väntar alltid för länge. Just nu på mitt S-mb som jag hoppas blir färdigt denna vecka. Har ju möjlighet att få praktik på ett SuperDuper jobb men behöver ändra mitt mb. Jag är ivrig på att få börja arbeta igen. Känns som det är hundra år sedan :) har ändå projekt liggandes här hemma.
Speciellt sömnadsprojekt som lägger sig ständigt på hög. Dotterns byxor går sönder, är för små, för stora, mina byxor för långa, för stora.
Det har int blitt av då vi använt mitt sybord till att leka med lera på och ingen städar upp efter sig.
Dagen idag var ingen höjdare. Rektoskopering är ingen barnlek.. uff o fy. Har fortfarande magbesvär efter det. Luft eller ngt annat i tarmen som bökar. Men som vanligt så hittades inget alvarligt utan allt såg: Normalt ut! Undrar hur många ggr jag hört det :)
Blir nu lättsammare kost som ger förhoppningsvis en förbättrad tarmruljans. Sen invänta röntgen igen och se vad som finns mer i kroppen.

Dagens glada: tog farväl av onödiga tvn och att dottern somnade gott.
Dagens mentala: så ivrig jag blir i kroppen när det vankas besök. Då ska helt plötsligt allt hända :)

Imorgon: promenader, handla, träna, studera och söka arbeten..
Sussa gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar