torsdag, september 17, 2009

2 veckor och jag lever!!

Ja, nog har det varit många kommentarer sen jag började. Hur klarar du dig? Äter du verkligen ingenting annat?
Nix, äter inget annat än min soppor, shake, psylliumfrön, kaffe, the, vatten o Omega3 + alla värktabletter. Klarar mig bra! Jättebra!! Självklart vill jag smaka på allt! o ja, visst har det varit nära när dottern vill att mamma ska smaka. Men tänkt! jag sparar på att inte få hennes basilusker så mycket nu :) kanske slipper vi alla förkylningar (hoppfull)

Trött o sliten efter denna vecka. Måste få sova ut i helgen o inte behöva stressa som jag gör.
En aning nyfiken på morgonens läkarbesök. Inte lätt o få tid i dessa tider. De vill helst inte ha dit friska människor just nu o heller ej de med förkylning. Knepigt läge?? Vart ska man gå om jag är sjuk o behöver lättare vård? akuten? sitta där i 5-8 timmar innan de kan kolla om man har någon bacill eller virus? oohh trevligt. ja ja.. Jag hoppas jag slipper utnyttja sjukvården så mycket snart!

Jättetrevligt på träffen idag. Många som kör helfart och några halvfart. Kul o höra hur de lägger upp maten. Jag tror jag kommer få det jättesvårt (tror jag) men.. en dag i taget.

Dagens schema, kortversion
Morgonstök (gymma lite, dusch, kaffe, röka, dagis, promenad, jobbet) Stressad som vanligt.
Frukost, halv portion varm soppa (9.15) lite för mättande dock.
Lunch, helportion varm soppa (12.00) strosa lite på gågatan o kika på Simsalabim :) såååå kreativa tankar som kommer när jag går förbi där !!! Kul! vill göra massor! men .. jag hinner inte. (en tanke jag måste få bort)
Hemmåt, lite sent från jobbet (17.10) ner till bilen (magmusklerna jobbar nästan hårdare nerför än uppför :)) hem och koka upp vatten till middagen. Fixa disken.
Sambon o dottern borta hos farmor på torsdagar o umgås.
Middag, helportion varm soppa (17.30)
Ser att det inte finns nå bröd. Slänger ner ingredienser i bakmaskinen o startar. Packar påsen med vatten o min Xtrabok o så iväg me cykeln till träffen.
Flåsade rejält efter sista backen :) ha ha.. snacka om dålig kondis!! *Phju* skönt
Hemmåt, o så börjar knät igen. Knak, Knak, Knak, Knak! o hälsporren ville inte vara med längre ikväll (nålstrålande ända upp i ryggen)
Toaleett!! kissnööödig! *phjuuu*
Sambon o dottern kommer hem. Leka lite me dottern, få henne borsta tänderna, byta till nattis, lulla o så natti natti. *stön* jag måste äta!!!
Kvällis, halvportion blåbär! magen sluta kurra på en gång :) (21.00)
Kaffe o så sitta vi datorn o kolla läget.
Dags för avslappning o psyllium.

Imorgon FREDAG!!! :) ooo sen får jag sova..
Attans.. jag måste kolla brödet!! *yey* doften är som en vårvinds-smekning för smaklökarna :) helt underbart. Synd att jag inte kan/vill smaka, men jag hinner lära mig så kanske jag kan baka VARJE dag sen :) ska testa GI bröd nästa vecka.
Natti natti

Dagarna går i flygande fläng
Ute flyger gässen över grannens äng
Färgerna skimrar vackert i skogen
Snart är även päronen mogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar