torsdag, september 24, 2009

Osäker men sant

Japp, M-veckan började igår kväll. Seg o väldigt lågt humör på jobbet och kände längtan att krypa under täcket. Men hem till svärmor på kvällen och där, javisst! M-veckan påbörjad! ok.. hmm men..  VAR är smärtorna jag haft 5 dagar innan?? Borta?? För gott??
konfunderad över allt som händer i mig och jag lite lycklig men vågar inte ta ut något i förskott.
Idag kom smärtorna, tvivlet, osäkerheten, ångesten och bara den extrema låga kännslan att inte vilja finnas! Blä, så jag stannade hemma från jobbet. Pallar inte att sitta o vara trevlig idag. Spring på toa. O så iväg o handla dyra Cyklokaparm för att stoppa rikligheten.
Åkte o handlade lite käk åt sambon o frukt åt dottern.
Hemma, konfunderad igen, märkte jag att jag inte alls runnit så mycket! Har det hänt något? Vad är det som är fel nu? eller..   kan ..  dieten? viktnedgången? mindre röka? vara lösningen?
uuuuhhhhh!!! Hopppassssssss att något av detta hjälper så kommer ALLT med M-veckan o BARA bli till det Bättre!!! Yeeeee =oD   (och hoppas myomen inte blir sämre)
Ok, bara att avvakta med Cyklokaparmen då jag är så motsträvig att ta tabletter. Äter ju 6 alvedon dessa dagar så att jag slipper känna om jag får ont *ja, förebyggande syfte*

Annars, rätt så bra med humöret ändå idag. Har inte kommit i luven me sambon eller dottern. Dock i luven med ICA som dragit årsbetalningen utan min vetskap!!! VET hut ICA!

Hade problem att komma iväg till träffen ikväll. Orolig över rinnandet o om jag skulle få smärtorna på mötet då skulle det inte vara trevligt. Men efter middagen tog jag cykeln och cyklade till mötet. Oh! Mitt knä klonkade inte en enda gång! :)  En glädjande känsla. Lite sen till mötet men fick handla maten innan. Smita sen in på mötet o träffa alla andra. Visade kollaget jag gjort tidigare o kände .. stolthet?
Hemmåt, trött, seg o låg igen. Lätt ont i ryggen. Cyklade (med nya lyset) och faktiskt!! jag klarade alla backar hemmåt!!! YeY!!!  (ok, inte sista upp till huset ännu) Ännu en glädjande känsla!
Knät klonkade men inte så farligt denna gång.
Dottern fortfarande vaken o busar för fullt me pappa. In i leken o sen lugna ner lite innan nattis me dottern.
Mår rätt bra, men stannar hemma även imorgon då jag INTE vill hamna i konflikter med någon just nu. Orkar bara inte pressa känslorna så mycket ännu.

Dagens status:
Halv, halv, halv, halv, hel,
1tsk psyllium, många cigg (ingen räkning idag) 4 koppar kaffe,

Med glädje skall vikten o röken försvinna
Att ha och få glädjerus skall alltid finnas

Riemulla kilot lentelee
Iloisuutta mä ihaileen

1 kommentar:

  1. Vad kul o läsa att det går bra och att du är lycklig!! Vet inte när det hände sist ;) Hoppas att det fortsätter lika bra, och kom ihåg att det är inte målet utan vägen dit som är viktig!!!!

    SvaraRadera