lördag, september 26, 2009

Sorgbearbetning

Hej ho, ok jag haft en helve.. isk helg hittils. Lågt blodvärde men tror järntabletterna hjälpt så jag kan åtminståne sitta upp.

Dagen har gått åt att samla ihop en avskedsdikt till min kära vän som jag snart ska lämna för gott. 6 December är jag rökfri. Dock är vägen dit extreeeemt jobbigt! Det här med att låta bli o äta är en grej men .. att låta bli en .. vän? ok lite o ta i men ja.. det är som en vän för mig. Den har flyttat med dit jag har flyttat :) o alltid funnits tillhands.
NÅ, nu får det vara nog. Jag ska vara en icke rökande mamma! :) (det lät härligt!)
Nu nattinatti! Kramarzzzz

På modersmål
Ystävääni arvostan, siksi tätä kirjoitan. Kiitos sulle ystävä, mulle olet ollut tosi ystävä. Ystävyys on iso juttu ja mulle tuttu juttu.
Hän mua auttaa, kantaa huolta, ymmärtää ja tukee, luottaa.

Vierelläs pysyy, kun muut väsyy.

Joka ymmärtää ja kun usko elämään pettää ja näen vain pelkkää pimeää,
On ystävä se, joka tuo valon pimeyteen ja opastaa.
Nyt on aika lähteä uudelle erälle, olen löytänyt toisen maineen.

Elämä jatkuu eteenpäin ilman sinun ollessa vierellään
. Surullista ja sielu hippasen murtunut
Tarvitsen sanoa kiitos ja tervehtiä uutta elämää ilman savukkeita.


På hemma mål
Till vännen jag håller kär
i ur o skur har du hållt mig här
vaken, sur, ledsen och arg
du har alltid hållt mig varm
Nu är det dags för nya tider
Hälsan är fallande och jag lider

Hur mycket jag än kommer böna o ber
så ska jag ej ta några fler
Kommer sakna dig oerhört och till förtret
Jag slutat innan det är försent

Livet fortsätter med språng av hopp
Hjärtat och blodet har funnit tro
Det enda som kommer finnas är kärleken
Behöver säga tack och välkomna nya livet utan rökning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar