onsdag, oktober 21, 2009

Sjukstuga

Dottern fick springa barfota innomhus i lördags då hon trilskades med strumpor. Och javisst! hon fick feber i måndags och nu varit hemma med mamma ett par dar. Lungt har vi tagit då jag försökt uppdatera min cv, skriva personligt brev, lösa M-veckans gåtor!, umgås med dottern osv osv osv. Phju! jag blivit stressad av att vara hemma så här länge! och ändå så finns det massor kvar att göra! Tar aldrig slut.
Nå, jag tror jag ska sluta skriva listor för gott. Det är nämligen det jag gjorde i måndags för att komma ihåg allt som skulle göras. Men gud vad jag drog ut på de dåliga sakerna (skriva cv o personligt brev) Noll motivation till det. Jag vill inte bli arbetslös!!!! ändå tar det emot o skriva ett cv? ok, logik har aldrig varit min sida *s*

Nu sova gott o se om jag får åka till jobbet imorgon.
(kliar lätt i min egen hals. Intagit enchinaforce :)

Ohhh!! ja just. Jag startade halvfart idag! :) dags o testa hur matmotivationen sitter *s* och det var Jättejobbigt o tugga ägg o keso!! men gudars så gott. Lunchlåda fixad med lax o grönt mmmm så gott.
Har gått ner 13kg sen jag startade 4 september. Jag vill landa lite inför julen och ska njuta av halvfart tills högtiderna är förbi. Sen se om det finns kilon kvar att bli av med :)

3 bra saker idag
jag skickat iväg skorna
tvättat
planterat om fina plantan (hade fått kryp i jorden)

3 tack idag
Tack till dottern
tack till solskenet
tack till min kropp

Nu sova och låta endorfinerna från mitt leende göra mig gott
/Hyviä öitä

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar