onsdag, december 16, 2009

Utvidgande!

Japp, igår så fick jag tid hos ögonläkaren och där var jag jättenervös.
Ögat var ju bättre men lika bra att göra alla tester. Först ett par droppar som sved Attans! nånting med prisma o dylikt. Sen lite vanliga tester (läsa tavla osv.) Sen in till läkaren och få utvidgande droppar .. cooolt! INTE! efter de 10min kunde jag inte se vad jag gjorde med händerna. Skalade en mandarin på måfå, tvätta händer på måfå, leta pappershandukar på måfå i tron o hopp att det ska finnas papper..
Nu vet jag hur gamlingarna har det!!
Nå, läkaren sa att det skulle gå över efter 1-2 timmar. Det höll i sig i 4 timmar! snurrigt o jag såg helmysko ut.
Sen på kvällen till farmor med dottern och fotvård för mor o far. Sååå skönt att få ordning på tårna innan julen. Dags oxå då nageltrånget varit lite påtagligt på siståne.

Ska till ögonläkaren igen på måndag och göra nya tester. Läkaren trodde att jag kanske hade en syn-nervs-inflamation. Det är något jag Aldrig skulle gissat på! trodde jag fått starr eller nått...

Nehe, nu dags o knoppa
Imorgon sista dagen för dottern på dagis innan juluppehållet.
Bara 1 vecka kvar till Julafton!!
Längar och den härliga snön som fallit gör känslorna ännu Euforiska! :)

SnöKramar

oh, för protokollet så har jag ändrat min IckeRökare till den 6 februari.
Nytt beslut som ska fungera bättre.

Tack o godnatt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar