söndag, januari 24, 2010

Nattfösare

mmm det borde jag ha. Något som tar mig till sängen och stoppar om mig :)
Det vore JätteSkönt! Nå, det får bli som vanligt. Får stoppa om mig själv, fast inte utan godnattpuss!! *puss*

En härlig sak idag, besök av de närmsta vännerna. Så underbart med fika o pratstund :) känner en innre eufori och fågelkvitter!

En tråkig sak idag, dottern blev skärrad av filmen Bolt ikväll och började storgråta när hunden lämnades ensam i husvagnen. Oh, kära hjärtat! ok, hon kanske för liten för att förstå att det är film. Men sen tittade vi på lite Lucky Luke istället och hoppas nu att hon inte minns Bolt filmen.
Det är jobbigt med såna minnen som man fått från film. Jag kan minnas många skräckisar som jag skulle kunnat leva bättre utan (hitchkock-fåglarna typ) buuuuuhh.. och Kings (Pestens tid)

Imorgon fortsättning på självdiciplinens prövning. Jag ska vakna 6.30 varje dag för att utöva Mental träning/Personlig utveckling. Dock saknar jag diciplin på mig själv så jag har Ej stigit upp när telefonen ringer.. men men, övning ger färdighet! :) viker mig Inte!

3 positiva saker
Jag steg upp tidigt (kl.7)
lunchvilan
härliga kännslan efter besöket

3 tack
till mina vänner
för solens strålar
dotterns glada pratande

oh, ja, ett ultimatum har jag ordnat idag, som ska hjälpa mig att bli rökfri
Om jag är rökfri efter den 6 februari och till o med 3 aprill får jag använda 700kr till en stegräknare och ny kokbok (nya boken från xtraklubben)
Om jag har rökt efter den 6 februari måste jag klippa vår gräsmatta med handjagaren och vara klädd med morgonrock, rafsett och stövlar
(hi hi hi, på detta vis blir det lite roligare att övervinna min dåliga rökarkaraktär)

Min egen kunskap om mig börjar snart falla på plats. PU hjälper och kommer söka mer om det undertiden, så jag kan bli bättre på mig själv och mina handlingar.
Företaget rullar på i stadig fart. Vision och tidsaxeln skapad :)
Bisyssla har jag ej funnit ännu. Några tips?

Nu sussa inför morgonens bravader :) En tur till farmor o farfar för att bada dottern.

Hjärtligt soliga gos-Kramar
/Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar