söndag, januari 31, 2010

Summering av veckan

Hej hopp o galopp! :)
2 dagar har jag lyckats gått upp kl.6 denna vecka. Kanske sämsta veckan med spring hos dottern varje natt för leta napp o trösta. Super duper trött på morgonen och ja, jag har valt att ligga kvar? eller, är det pga kroppens utmattning? nå, återstår o se.
Fortsättning av upp med dig!
En hel del saker händer hos mig nu. Med mitt ökade självkännedom har jag insett att jag kanske inte Vågar sluta röka? Jag har testat många gånger denna vecka att Inte ta cigaretten men likt förbaskat står jag där o röker efter 30min!!
Ok, japp jag är en planerande människa. Troligen planerar o planerar o planerar i all oändlighet men kommer inte till skott.
Har idag kommit på att jag Inte Vågar sluta. Vågar inte släppa taget om giftpinnarna. Varför? Vad är det för hemskt? som finns på andra sidan? Vågar jag inte lita på mig själv som Ickerökare? Är jag en ickerökare? Kan jag vara det? Vad händer om jag inte röker?
Uff o ve för detta dilemma, men bra att jag kommit en bit på vägen till mitt hälsosammare liv :)
Nästa vecka blir en hård prövning på att tänja gränser, Våga mera! Acceptera att Jag Kan!

Sov gott och låt inte Månfasen rubba dina tankar, bara en dragning till ljuset som vi vill åt :)
/Sanna

3 positiva saker
Dansat med dottern
Tränat gott
Att jag kan reflektera över vad jag gör/säger/hör

3 tack
till dotterns goa skratt
musiken som lägger sig runt hjärtat
för energin

”Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.”
Sören Kierkegaard

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar