torsdag, april 29, 2010

Gnissel..

och bang sa det i symaskinen häromdagen. Idag mekat med symaskin och ikväll har jag sytt glatt och utan gnissel (dock fortfarande lite bankande) och blir lite bättre resultat.

Dottern har varit rätt trotsig efter dagis och väldigt ofokuserad och otålig. Vill leka med Allt. Drar ut allt på golvet: pussel, pärlor, målafärger, glitterlim, lego, pennor, papper, bilar, leksaker! men har inte tålmodighet att leka mer än 2 minuter med vardera.. Imorgon får hon ta o städa efter sig. Hon orkade inte mer efter att ha plockat undan pusslarna med pappa.
Sen nattis dags, tandborstning, byta till nattis, starta bandspelaren, hoppa i sängen till Calcutta (DR Bombay), mamma läser 2 böcker, sjunger 2 vaggvisor, och så fortsätter vi lyssna på Bamse i Trollskogen i mörkret. hmm vilka rutiner!!! phju.

Heldag tillsammans med dottern imorgon. Planer att gå till lekparken och kanske hälsa på hos hästarna. Får se om jag hittar någon att fråga om dottern får testa sitta på en.
Men ingen promenix om hon inte städar. Då får det bli vår egen sandlåda och sin leksakshäst. Jag är inte super mamma som orkar städa, promenera, leka, hålla ordning och försöka få ordning på livet varje dag. Men jag gör mitt bästa :)

Imorse var jag sängtam och gick inte på promenad. Tack, för det regnade. Ska hoppa i säng nu och se om jag kommer iväg imorgon bitti. Oavsett väder!

Dagens bra saker
God mat
Skönt att kunna gäspa igen
Dagens mentala
Känslor, arga, negativa
Dagens impuls
Vattnat blommorna

Härlig fredag önskar jag
Natti natti
/Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar