tisdag, april 27, 2010

Vitsippor!

I skogen den sköna växer de små, i tusentals detta år!!! Vart jag än tittar så ser jag de små, vita och likt stjärnor de blänker i solens strålar. mmmm såå härligt!

Ingen promenad imorse då jag var så omotiverad att stiga upp innan sambon. Skönt o vila lite men det får jag äta upp sen. Känner mig stressad såna dagar jag inte fått min promenad. Likt denna dag. Klockan har tickat antingen för fort eller för sakta. För tidig till dagis (10min) för sen vid hämtning (15min). För sen lunch kl.13.30, för lång sovtimme (15.00) och nu när jag snart ska gå o sova så har jag ju massor av saker som borde förberedas inför imorgon.

Starta eget cafe på Marinmuseet :) ska dit o höra lite om läget och saker o ting o ditt o datt och kanske så hittar jag lösningen som säkert redan legat under näsan i veckor! Med nya infallsvinklar kanske jag ser den lättare *s*

Var till klubben idag o tog vikten. Häpnade! jag har bara 3kg kvar till mitt andra mål 75kg!! Shit! Oj va Skoj!
Det är dock lite skrämmande att gå ner så här mycket i vikt. Främst för alla inköp jag måste göra snart för garderoben börjar bli tunnare och tunnare.
Sen annan sak, hitta rätt sovställning! Jag har svårt att hitta någon skön ställning för nu är jag ju mindre och inte samma stöd från magen som jag brukar ha. Bullar upp me kuddar men det blir varmt efter ett tag. Skitskumt!
Jag har märkt att min mage ... eller nä, min bilring som jag alltid haft har nu blivit en MAGE! :) med insvängning vid höfterna.. midja!!! Har nog Aldrig haft det förut, int va jag kan komma på. Sen att jag kan känna höftbenen och inte bara tro att de är där. Nu är det lite sådär kroppskomplex för jag har aldrig varit smal och nu.. Jag måste ba kolla på allt! :)
Typ pånyttfödd! *s*
Dock en del hud som jag tror kommer finnas kvar som häng ett tag till. Det får bli en annan dags problem. Till det kommer jag behöva money resourses

Ja på tanke på nyfödd, dottern var med till Nordea banken idag och fast vi bara varit där 1gång tidigare så satte hon sig snabbt vid deras barnbord och började pussla :) att hon kom ihåg bordet från förra gången? och pusslet gjorde hon på 2minuter. Jag vet inte hur jag ska tampas med hennes framgångar.
Jag är häpen och så stolt! *klappar mig själv på axeln*
Dock blir jag lite ställd då vi börjar diskutera varför bollar studsar och vad gör den för att trilla ner! ok, lite vet jag ju om tyngdkraften men jisses. Snart drar hon väl om mig i det datatekniska och rablar script så jag inte hinner med! *hihihi*

Nehe, nu sista Kåvepeninet för idag och sen nattis. Imorgon nya positiva saker och händelser :)

Dagens goda
Stolthet
Skratt
Värme
Dagens mentala
Eget ansvar över sig själv
Dagens roliga
Citygross vid inlämning av polett och uthämtning av körkortet.. Killen blev lite förundrad varför jag ville ha ett körkort *s* vore bra om jag hade haft poletten synlig. Då trilla *poletten* ner hos honom *s*

Många Krya kramar till syster yster! PoK

Nattinatti
/Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar