lördag, april 24, 2010

Näring tack!

Ok, det var inte muskelinflamation utan lymfkörtel som blivit stor som en golfboll. I torsdags kände jag mig sämre och hes men kunde fortfarande svälja och äta. I fredags morse blev det akut. Då kunde jag inte svälja något! Inte ens mitt eget saliv! Än värre var det att prata!
Fick bokat en läkartid med min klena röst. Fick sambon att skjussa mig dit och tanken var att han skulle berätta sjukdomsförloppet men var tvungen att ta hand om dottern istället.
Proverna var positiva för bakterier men de kunde inte se något som var fel.
Väl hos läkaren fick jag svaret att Det här ser ju jättebra ut!!! VA!!??
Min tanke, vad snackar hon om? vad är jättebra med att inte kunna svälja?
Nå, hon ritar en teckning och förklarar att det är inte mandlarna (som jag trodde skulle få bortopererade) att de såg Jättebra ut! Ok! eh.. lättad eller?
Penicilin enda som hjälper mot lymfkörteln som är inflamerad och fick det i flytande form dessa första dagar. Sen tabletter i sammanlagt 10dar. Sen ska jag vara bra igen.
Vätskediet!
Idag är dag 2 jag inte tagit någon form av föda. Endast vatten med tesked, penicilin med tesked, alvedon med tesked och vitaminbrustabletter i vatten med tesked. Tror jag allt som allt fått i mig 1liter vatten under dessa dagar! Inte undra på att jag har huvudvärk, ledvärk, körig mage, ryggvärk osv osv osv
Sover lite då o då för att stilla kroppen och hämta energi. Har orkat tvätta 3 maskiner och gjort makaronipudding till familjen till lunch.
Allt som skulle ha gjorts blir nu framskjutet en vecka..
Våndas lite inför nästa vecka då jag har 1 seminarum inbokat, 1 träff med rådgivare på Starta eget cafe och sen kanske telefonsamtal från potentiella jobb.. Hoppas Högt och Jättemycket att min röst är tillbaka.

Ikväll sambon o dottern iväg och äter tårta då Farbror Joakim fyller år. Stort Grattis!
Även ett Stort Grattis till min själsvän Kajsa som fyller år. Onnea Onnea ja Isot mansikka pusut :)
En tanke till svärfar som i natt akut åkte in med allvarlig öroninflamation. Usch o fy! Krya krya!

Dagens goda ting
Sova
Leka
Solstrålar
Dagens mentala
Se när grödorna gror
Dagens motto
Det kan bara bli bättre

Må väl och krya på er
/Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar