tisdag, april 20, 2010

Uppe före tuppen

Kl.3 vaknade jag och visste int va jag skulle ta mig till. JättePigg! Låg kvar till kl.4 då jag inser att jag inte kommer kunna somna om och istället går upp o sätter mig lugnt o stilla och städar i arbetsrummet och nålar upp ett par soffkuddar :) *koko*
halv 6 känner jag att jag behöver röra på mig och går ut och går min gryningspromenad. Så skönt! Sen lite frostskrapning på bilarna och sen.. tar jag skottkärran och börjar rensa i trädgården!! *koko nr2*
Vid 7 kaffe med nyvaken och nuvig sambo. Väcka dottern och dagen påbörjad! Vad är detta? Vart har den nyvakna mamma tagit vägen? Försvan hon med halsflusset? hmmm eller så är jag nog lite stressad då jag känner att jag snart kommer få jobb (svar nästa vecka) och har en hel del sanering kvar i livet att göra.
Stod på loppis i Ronneby Brunspark i söndags och sålde. Gick jättebra men kunde ha gått bättre. Dock blev jag snål då det var många som försökte med 6 plag för 30kr! alltså en 5a styck! hmm hade ju tänkt 20kr/plagg, men men kläderna ska ju väck så nästa gång ska jag inte snåla. Då får kunden köpa för 10kr/plagg typ. Dock ej jackor! Ska nog stå igen den 16maj. Välkomna! :)

Ikväll varit på Xtravaganza Lifetime träff och blivit mer kunnig i motivation och sinnen. Hemuppgift att få bort godiset hemifrån (påsken) och ha rörelseglädje 5ggr i veckan.
Imorgon är det VIP på klubben mellan 15-20, härliga föreläsningar och klädbytar dag. Hoppas jag kan byta till mig ett par byxor.

Sjukdomar och flunsa finns det gott om här och där. Det visade sig i helgen att det är inte halsen utan nackmusklerna som blivit inflamerade under halsflusset.. tyvär inte tagit vitlök denna gång men ska nog ta o köpa det nästa gång jag handlar.
Sambon flunsa och dottern lätt snuvig och rethosta. Suck, projekt sjukdoms-sanering pågår! Egna handdukar, vädring, nya sängkläder osv osv..
Akvariet avklarat, bara uppstädning av golv o badkar kvar.
Soffkuddarna börjar bli färdiga.

Dagens goda näring
Gemenskap
Solsken
Energi
God gärning
vattnat plantorna
Rörelseglädje
Gryningsmotion
God Energi
Tonfisk o bönor

Nu nattis för trötta mamma sanna men först
GRATTIS till lilla syster på födelsedagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar