tisdag, augusti 31, 2010

Olycka!

Sitter här och kan inte skriva ordentligt på datorn. Ett finger i paket då jag skurit mig på brödskivaren.. fy och jag svor på Engelska! undra vart det kom ifrån. Men troligen från medvetandet så att inte dottern skulle förstå vad jag sa.

Dock är hon väldigt uppmärksam och tar efter mycket av det vi andra säger. Får se om jag hör engelska ordet om några veckor.



Idag var en rätt så bra dag. Stressade lite för mycket med surdegsbrödet som blev för platt men god. Nästa gång samma recept.. uh.. just ja, har glömt skriva ner den. Nå, nästa tisdag bakdag igen då får jag hitta på något liknande.

Efter hämtning från dagis tog vi en tur i skogen igen. Denna gång en grön/vit slinga. Vi gick och snokade efter blåbär men inte mycket kvar. Efter ett märke med 4 på så vände vi tillbaka. Ca 2-300meter från bilen orkar inte Felicia gå längre. Bärande på 16kg dotter och en dragande vovve är inte bra för kroppen, men det gick. Ont får jag ha imorgon.

Väl vid bilen såg jag att grön/vit slinga betyder 6,5km. Ja ja.. ok.. undra vad 4:an betyder, 4km? isåfall har dottern orkat nästan 8km idag!!



Nå, dagen tillända. Lätt depp och nere av konstiga tankar som Poppat upp under dagen.

Int lätt att fylla år, 34, men så gott att få ett brev från sig själv med Goda ord och Välmenande råd. Synd bara att jag ännu inte lyckats känna mig sådär "glad" en hel dag.. det vore något det.

Skam den som ger sig!

Många projekt på g, däremellan söka jobb, hålla i hushållet, kontakta entreprenörer, koll på ekonomin, vårda barn, promenera med hund, vårda mig själv, fundera på framtiden och ja.. försöka få tid att bara vara. Väldigt ont om det just nu då jag vill bli av med saker innan det blir för sent på året och då får det vänta tills nästa år.

Och så måste det sociala kontakterna fungera.

Vore skönt med ett sabbatsår från jobbfronten. Pengar är vårt liv så beroende av och inte kul att pussla varje månad. Än så länge har jag lyckats men snart är vintern här igen och därmed högre elpriser, högre bensinpriser, julsaker och paket, högre priser överlag och då behöver vi mer kapital för att bara få överleva.

Ja, ett liv är ett pussel.

En bit försvinner, så blir den inte *hel* men vissa bitar kan man leva utan, andra inte.



Tänkte lägga upp lite bilder från mitt fotosession jag gjorde på min födelsedag men ork int! De finns på fb om någon intresserar. Jag ska luska fram ett par kläder jag haft på ett tidigare kort så får ni bloggare en egen jämförelse :D

Men mätt, nöjd och lite lättare i sinnet går jag nu och knyter mina ögon.



Bautakramar

/Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar