fredag, september 03, 2010

Grattis Mig! 25kg mindre! :D

Ett år har gått sedan jag startade hos Xtravaganza. Idag var jag och tränade lite snabbt och effektivt och sen viktkoll. Visade sig att Idag är 1 år sen jag startade och japp, jag kunde inte mer än Sprudla utav glädje!! 25kg mindre och det känns HÄRLIGT!
Jag har bestämt gå ner till 75 men det tar jag efter magproblemen. Röntgen den 8e och sen förhoppningsvis operation/borttagning av det som finns där, troligen navelbråck.
Det är inte alls skönt att träna mage nu. Är obehagligt och vissa moment gör ont. Träningsverk ikväll i magsidor, rygg och baksida lår. Livet är Härligt!

Hade tänkt fira med prinsesstårta men det får bli en annan dag. Myst med familjen med popcorn istället.
Imorgon iväg till Emmaboda och kika på dragrace. Synd att vi missar lekstund med busfröna. Men så är det i livet. Kan inte göra alla roliga saker på en o samma gång!

Dagens göromål: pålat nästan klart svartvinbärsbuskarna. Fattas ett par pålar och orkade inte leta idag. Sen iväg och hälsa på hos farmor och visa nya ridhjälmen Felicia fått. Billigt med halva priset på Djurkompaniet :) Nu väntar vi på att få testa den.

Dagens mentala: Det känns att jag bor i fel land. Jag såg ett inslag utav Isabella Rosselinis liv och där hörde jag goda ord. " i Italien lever vi för livet. Vi njuter av allt som funnits, som finns och som komma skall" Ja, nått i den stilen.
Jag skulle behöva ett sabbatsår för att njuta av nya livet som lättare, smalare och aktivare. Jag tar itu med projekt, problem, göromål som funnits, som finns och planerar det som komma skall. Så härligt att kunna planera sitt liv! men det fattas några pusselbitar för att detta ska fungera. Pengar: räkningar, måsten, mat, hälsa.
Myndigheter: måsten! (skatt, regler, lagar)

Just nu i valtider räknar jag med att hitta ett parti som tycker som jag. Tja, hittils har FP och C lovordat mig mest. Gillar inte att alla trycker på att Ungdommarna ska ha jobb.. eh Vad händer med oss äldre?? Vore det inte bättre att ungdommarnas Föräldrar får jobb först? Det är ändå dit ungdommarna vänder sig för att få pengar. Troligen inte många föräldrar som frågar sina barn om pengar i första taget. Men vi "barn" som har det knapert måste ta kontakt med anhöriga(tolkat som föräldrar) i första hand.
En häpnadsväckande lovord såg jag i Sverigedemokraternas blad idag. Sänk bensinskatt! Har inte kollat de andra partierna men det låter ju lovande. SD kommer säkerligen gå till riksdagen med de orden.
Övrigt har jag ännu inte sett något om ändrade regler för fordonsskatten. Varför betalar dieseldrivna bilägare Multum på skatt? Ja, miljöavgifter. Men gäller det fortfarande? Diesel är väl renare än bensin? Måste kika lite mer på det..

Nå, mycket att fundera på hur jag vill leva mitt liv och hur jag kan underlätta för andra. Kanske ställa upp till val? Kanske bli politiker (taget från plankton)

Nu njuta av skön sömn
Tack för idag, Jag lever!
/Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar