fredag, september 10, 2010

Konstaterande

att jag har ett navelbråck! :) japp och nu har jag 2 val. Ta bort eller leva med det. Nå, jag har ju obehag utav den så jag väljer nog att ta bort. En sak slog mig dock att jag aldrig kontrollerat tjocktarmen. Ringde läkaren och bad om telefontid, blev nästa fredag. Ska begära remiss till röntgen utav tjocktarmen. Varför inte kolla upp det på en gång när jag ändå har problem med magen? vore skönt att bli av med dessa obehag.

Valet närmar sig.. så luddigt! Det ena partiet hävdar att de är bättre men ändå vill de inte säga vad de är bättre på!!! Vi ska göra saker till de bättre! Bra, lovande men Hur tänkter ni göra? Det går inte att lägga alla pengar på vård/skola/omsorg utan att statskulden ökar.. osv osv osv vem ska betala?

Och fy vad jag hörde idag. Att matpriserna ska stiga med 6%!! Hutlöst! De borde sänkas till en värdig nivå. Jag ska inte behöva betala 40kr för en svensk gurka! Jag vill inte betala mer än 14kr för svenskt smör!
Jag kan förstå om vi höjer priserna på det importerade alternativet.. Då blir det lite exklusivare(lyxigare) att köpa tex kräftor från Kina och fisk från Norge. Svenska kräftor kostar ju skjortan men borde kanske ligga i nivå med de utländska.
Varför är förresten importerade alternativ oftast billigare? Varför gynnar vi transportnäringen när vi alla vill främja för miljön och minska avgaser?

uff, stora frågor på en fredag. Tur att jag inte ute på någon pub. Skulle blivit alvarliga diskutioner *s*

Nu sussa. Imorgon kräftkalas och umgänge :D
Nattinatti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar